maandag, juli 02, 2007

Even een afspraakje maken

Het moet niet te persoonlijk worden, maar dit kan net. Even een kijkje in een mailwisseling die ik laatst met een Braziliaanse had. Het geeft een aardig beeld van de huurlingmentaliteit waar je hier als gringo tegenaan loopt. Voor de duidelijkheid: het betreft uiteraard geen prostitué.

G- Hoi. We hebben elkaar laatst ontmoet, weet je nog? Wil je iets afspreken?

B- Het zou geweldig zijn om je te ontmoeten. Maar ik woon in het verre noorden. De bus en de metro zijn erg gevaarlijk en ik heb geen geld voor de taxi.

G - Ben benieuwd naar jouw buurt (arm). Ik reis wel vaker naar het noorden van de stad, geen probleem. Heb je suggesties daar? Of zullen we in het centrum afspreken? Daar woon ik dichtbij.

B - Ik vind het niks hier. Ik ontmoet je liever ver in het zuiden (luxe). Wat vind jij?

G - Goed, maakt mij niet zoveel uit waar. Maar een taxi van het verre noorden naar het verre zuiden is erg duur en je zegt dat je geen geld hebt. Weet je het zeker?

B - Hahaha, sorry, maar jouw soort gast ben ik niet gewend. Ik ben gentlemen gewend. We kunnen dit beter vergeten.

G - Haha, zoiets verwachtte ik al. Succes met je zoektocht naar een gringo-miljonair.

B - Beter een miljonair dan een hoef van een koe (gierigaard).

G - Ik geloof dat je een beetje in de war bent.

Goed, als blonde krullenbol vraag je er ook om natuurlijk. Toch geeft het een optatertje als je zo opzichtig tot wandelende portemonnee wordt gereduceerd. Zonde van wat een boeiende date met een tweede Braziliaanse Patty Brard had kunnen worden.

Geen opmerkingen: